+38 (098) 407-30-47 Зворотній дзвінок
Кошик покупок
  • Ваш кошик порожній :(

Як розвивати математичні здібності

Як розвивати математичні здібності

0 1271

Давайте подивимося, які вміння сприяють розвитку математичних здібностей, і які ігри допомагають дітям їх тренувати.

Уміння порівнювати - це вміння виділяти одні ознаки предмета і абстрагуватися від інших. Найпростіші ігри для розвитку вміння порівнювати - це матрьошка і пірамідка. Потрібно вибудувати ряд предметів, упорядкованих за обраною ознакою (наприклад, розміром). Цей ряд може бути зростаючим (від меншого до більшого) або убутним (від більшого до меншого). Для розвитку вміння порівнювати підійдуть будь-які іграшки і предмети, які можна вибудувати в ряд, впорядковуючи їх за розміром, по довжині, висоті, ширині, інтенсивності кольору і т.п.

Уміння аналізувати і синтезувати розвивається під час виділення ознак предметів і з'єднання різних ознак в єдине ціле. У психології аналіз і синтез розглядаються як взаємодоповнюючі один одного процеси (аналіз здійснюється через синтез, а синтез - через аналіз). Наведемо приклади декількох завдань на формування вміння виділити ознаки того чи іншого предмета, а також на з'єднання їх в єдине ціле:

  1. Завдання на вибір предмета з групи за будь-якою ознакою: "Візьми червоний м'ячик"; "Візьми червоний, але не м'ячик"; "Візьми м'ячик, але не червоний".
  2. Завдання на вибір декількох предметів за вказаною ознакою: "Обери всі м'ячики"; "Обери круглі, але не м'ячики".
  3. Завдання на вибір одного або декількох предметів за кількома вказаними ознаками: "Обери маленький синій м'ячик"; "Обери великий червоний м'ячик". Завдання останнього виду передбачає поєднання двох ознак предмета в єдине ціле.

Аналітично-синтетична розумова діяльність дозволяє дитині розглядати один і той же об'єкт з різних точок зору: як великий або маленький, червоний або жовтий, круглий або квадратний і т. д. Взагалі здатність до синтезу формується у дитини раніше, ніж здатність до аналізу. Тобто, якщо дитина знає, як це було зібрано, йому легше аналізувати і виділяти складові частини. Саме тому для розвитку математичних здібностей у дошкільному віці велике значення мають ігри, що розвивають синтез - конструювання. Для конструювання використовуються будь-які мозаїки, конструктори, кубики, розрізні картинки, які підходять за віком і викликають у дитини бажання возитися з ними.

Дорослий грає роль ненав'язливого помічника. Його мета - зацікавити дитину грою і сприяти доведенню роботи до кінця: тобто у разі, якщо дитина втомилася і не готова завершити роботу самостійно, дорослий повинен допомогти їй і обов'язково показати результат.

Звичайно, найкраще приходити на допомогу дитині в такий момент, щоб у дитини ще зберігався ресурс на завершення роботи разом з дорослим. Уміння виділяти ознаки предметів і оперувати з ними є базовим для розвитку логічного мислення. Дитина з розвиненим логічним мисленням завжди має більше шансів бути успішною в математиці, навіть якщо вона не була заздалегідь навченою елементам шкільної програми (рахунку, обчисленням і т. п.).

19 Лютого, 2018

Коментарів (0)

Ваш коментар буде першим