10 помилок батьків або як виховувати без нервів

  • 10 помилок батьків або як виховувати без нервів

Маленькі діти мають свої особливості сприйняття, і для того, щоб бути почутими, дорослим потрібно розмовляти з дітьми, з огляду на ці особливості. Якщо дорослі дають вказівки дітям як «маленьким дорослим», то найчастіше ці вказівки не сприймаються і не виконуються. Ми розповімо про те, як не допустити найпоширеніші помилки при взаємодії дитини і дорослого.

Помилка 1. Відсутність зорового контакту

Мозок дитини здатний сконцентруватися тільки на одній меті (наприклад, на грі з конструктором). Безглуздо дратуватися, що захоплений грою малюк вас «не чує» - він поки просто не здатний на це. Тим більше що мамині слова доносяться звідкись зверху, в той час як «справжнє» життя проходить тут, внизу!


Робота над помилками. Перш ніж давати вказівки, необхідно переключити увагу дитини на себе. Візьміть дитину на руки, сядьте навпочіпки, подивіться дитині в очі (можна доторкнутися або взяти за руку). Зверніться до нього по імені: «Денис, подивися на мене», «Даня, послухай, що я скажу» і т. п. Малюка старше 3,5 років корисно попросити повторити, що він почув. Завдання, які даєш сам собі, виконувати набагато приємніше.

Помилка 2. Прохання, що складається з декількох

«Роздягнися, помий руки і сідай їсти.», - Для дорослого ці вказівки прості і зрозумілі. Однак, для дитини молодше 3,5-4 років - це досить складний алгоритм. Спробуй запам'ятати послідовність, нічого не пропустивши! Тому малюк застряє в передпокої.

Робота над помилками. Розбивайте всі завдання на прості і видавайте дитині тільки одне коротке завдання. Наприклад: «Зніми черевики». До наступного переходите, коли вказівка №1 буде виконана.

Помилка 3. «Непрямі» вказівки

Наприклад: «Ти ще довго будеш там сидіти?», «Тобі що, подобається ходити з липкими руками?». Малюки розуміють все буквально. Здогадатися, що в маминому питанні укладено керівництво до дії, їм поки важко. 
Робота над помилками. Пам'ятайте, що дитина ще тільки освоює рідну мову. Тому всі прохання повинні звучати так, щоб їх можна було зрозуміти однозначно.

Помилка 4. Багатослівність

«Саша, скільки разів тобі можна говорити, що не стрибай з крісла на диван! Ти вже забув, як розбив ніс, хочеш впасти ще раз? .. І т. Д. ». Вислуховуючи довгу нотацію, дитина тільки плутається в словах і забуває, про що, власне, йдеться. 
Робота над помилками. Не варто нагадувати дитині «минулі» гріхи. Не потрібно лякати прийдешніми неприємностями. Малюк живе «тут і зараз», тому спроба вплинути на нього довгими поясненнями безглузда. Найкраще в такий момент сказати коротко: «Стрибати з крісла не можна, це небезпечно». Після цього можна увагу на іншу рухливу гру, тобто знайти більш безпечний вихід для енергії, що переповнює малюка. І найголовніше правило - якщо не можете змінити поведінку дитини, міняйте обставини, які провокують небезпечну поведінку. Наприклад, перенесіть крісло в іншу кімнату.

Помилка 5. Говорити на підвищених тонах

Дитина попросить вибачення, скаже, що все почула і зрозуміла. Насправді вона не почула - не до того було. Крик викликає тривогу і страх, а страх знижує здатність мислити. Згадайте, як ви самі себе відчуваєте, якщо з вами на підвищених тонах розмовляє хтось значущий, наприклад, начальник. Напевно буває відчуття, що губитеся, як ніби то «дурнішаєте»? Те ж саме відбувається і з дитиною. 
Робота над помилками. Один із способів утримати емоції під контролем - хоча б дорахувати до 10 перед тим, як починати пояснювати, в чому дитина не права.

Помилка 6. Очікування негайної зміни поведінки

Діти сприймають сказане не так швидко, як дорослі, а з затримкою в кілька секунд. У тому числі і тому, що довільна увага (тобто вміння зусиллям волі відволікатися від цікавого на користь необхідного) повністю формується у малюка тільки в 6-7 років. Це означає, що швидко перемикатися з того, що цікаво йому (наприклад, катати машинки) на те, що «цікаво» вам (одягнутися і відправитися в магазин) дитина молодше шести просто не може. 
Робота над помилками. Давайте малюкові «тимчасовий» запас. Наприклад, вам пора йти, а дитина захоплена грою. Домовтеся з нею, скільки разів вона зможе зробити свої ігрові дії, після чого залишить гру і буде робити те, що вам потрібно. Детально обговоріть з нею послідовність всіх дій. Запропонуйте малюкові пограти в «хто швидше» - найчастіше це відмінно працює.

Помилка 7. Метод «заїждженої платівки»

Поганий для дитини, тому що вона не звикає до самостійності. «Мама в цей раз не нагадала, що треба вимити руки після туалету, значить, їх мити не обов'язково». Поганий для мами, тому що навіть самий терплячий чоловік, який змушений постійно бути «платівкою», виснажується і може одного разу через дрібницю зірватися на малюка. 
Робота над помилками. У дітей дуже добре працює зорова пам'ять, тому для освоєння режимних моментів ефективні картинки-нагадування. Наприклад, в півтора-два роки малюк вже здатний засвоїти, що треба мити руки в трьох випадках: перед їжею, після «походу» на горщик і після прогулянки. Можна повісити у ванній і в передпокої яскраві картинки, присвячені цим ситуаціям.

Помилка 8. Прохання - «заперечення»

«Не лізь в калюжу!», «Не ходи туди!» Дитяче сприйняття «пропускає» частку «не», і малюк часто сприймає батьківську заборону як привабливу пропозицію. 
Робота над помилками. Запропонуйте цікаву альтернативу. Наприклад: «Давай обійдемо калюжу з цього вузького бордюру» або «Підемо сюди і подивимося, що там є цікавого».

Помилка 9. Постійне осмикування

Нерідко батьки (і особливо бабусі) так переживають за дітей, що постійно коментують їх дії: не спіткнись, випрями спину, не чавкай, іди спокійно ... В якийсь момент втомлена від тиску дитина починає сприймати таку мову просто як «фон». 
Робота над помилками. Спробуйте порахувати, скільки разів за годину (наприклад, за прогулянку), ви робите дитині зауваження. Які з цих зауважень цілком можна було б і не робити? Не осмикуйте дитину з будь-якого приводу, і намагайтеся бути поруч, коли малюк активний. Залазьте разом з ним на гору, сходіть за компанію подивитися, що там лежить в кущах, разом подивіться на собаку. Тоді малюк обов'язково «скопіює» ваше безпечне поводження.

Помилка 10. Невміння чути дитину

Буває, що мама і дитина проводять удвох цілий день, але складно сказати, що вони довго були разом. Наприклад, малюк хоче розповісти мамі щось, з його точки зору, дуже важливе про знайдений камінець. Але мама захоплена розмовою з подругою: "Почекай!" Або по дорозі в магазин карапуз щось захоплено розповідає, а мама неуважно киває головою, занурена в свої думки. 
Робота над помилками. Дитина вчиться у нас усього, в тому числі і мистецтва комунікації. Не так важливо, скільки часу ви проводите з малюком, набагато важливіше те, ЯК ви його проводите. Спробуйте на якийсь час повністю зануритися в гру, зосередившись лише на спілкуванні з малюком. Він напевно «насититься» увагою і захоче пограти самостійно. А ось дитина, з якою проводять цілий день «поруч, але не разом», звикає «випрошувати» увагу за допомогою пустощів.

Для підготовки статті використовувалися рекомендації психолога Оксани Лисікової.

2018-02-19 23:22:33
0
257

Коментарі:

Увага: HTML символи заборонені!

Рекомендовані статті

12 ігор, які допоможуть дитині вивчити всі букви

12 ігор, які допоможуть дитині вивчити всі букви

Малюки вже в 1,5 - 2 роки, навіть якщо вони ще не вміють говорити, цілком здатні запам'ятати всі букви. І якщо підходити до процесу навчання без фанатизму, маскуючи навчання під гру, то малюкові стане цікаво все, що пов'язано з буквами, а потім з читанням. Пропонуємо вам 12 кращих ігор для запам'ятовування букв. Тільки майте на увазі, що спочатку потрібно вчити звуки, а не букви, (тобто не «бе»..

2018-02-19 01:24:43
0
279
9 методів подавити творче мислення у дитини

9 методів подавити творче мислення у дитини

Абсолютно кожна дитина з народження має творче мислення. Його можна або розвивати, або пригнічувати, третього не дано. Ми розберемо 9 помилок батьків, які пригнічують творчі пориви дітей:   Поганий особистий приклад батьків Якщо батьки пасивно ставляться до життя, ні до чого не прагнуть - це автоматично підсвідомо вбирає дитина. І не важливо, що саме ви говорите малюкові, в..

2018-02-20 00:14:36
0
315
Вправа "Що не так?"

Вправа "Що не так?"

Супер-підбірка картинок для розвитку мовлення та мислення. Разом з дитиною уважно роздивіться кожну картинку та нехай малюк розповість що на малюнку не так і чому саме! Спочатку може виходити не дуже, але продовжуйте займатися і результат не заставить себе чекати. Розраховано на вік від 3 років. ..

2018-03-07 00:04:43
0
354