Дитина 3 роки: Я сам! Я хочу! Я не буду!

  • Дитина 3 роки: Я сам! Я хочу! Я не буду!

Дитина вже підросла, але татові чи мамі так важко все робити замість малюка! Це складний період в житті дитини - з'явилися автоматичні звички. Вона все менше потребує нашої допомоги для виконання всіляких повсякденних процедур - тепер з більшістю з них вона цілком може впорається сама. Тим більше, що малюк в цьому віці раптово стає дуже самостійним, самовпевненим і навіть владним, але на наступний день він знову міцно тримається за мамину долоню і відразу ж починає плакати, варто тій відійти лише на кілька метрів - особливо в незнайомому місці або незвичайній ситуації.

Ніжні ласки раптово змінюються спалахами люті або лякливістю. Врівноваженість прийде пізніше. У мозку дитини ще не сформувалася система, що зв'язує зону збудження з зоною гальмування. Малюк просто не може стримувати свої пориви!

 

Що робити, якщо дитина каже: "Я сам!"

"Сам!" Відразу йде після етапу "немає!" - до двох з половиною років настає етап "я сам (а)". Дитина в 2,5-3 роки хоче перевірити, на що вона здатна. Вона хоче самостійно одягатися, самостійно приймати їжу ...

Коли ви робите все замість неї через брак часу або для того, щоб спростити собі життя, або тому що ви думаєте, що у неї не вийде, - ви позбавляєте малюка не тільки можливості застосувати на практиці набуті рухові навики, а й радості виконання завдання, що стоїть перед ним. І тоді малюк починає бунтувати!

Дитина в 3 роки може виконувати різні процедури, які відповідають її віку: відносити вазочку з печивом, сортувати посуд , відкривати двері, пристібати ремінь безпеки ... Вихователі дитячих садків розробили цілу методику, для того щоб допомогти дітям надягати пальто самостійно.

Коли вашому малюкові виповниться 3 роки, ви зможете сміливо ставити йому запитання:
- Що ти хочеш робити?
- Що ти хочеш, щоб я робив (а)?
- Хто буде чистити яйце від шкаралупи: ти або я?

 

Що робити, якщо дитина каже: "Я хочу!"

Класна машина

Ваш коханий говорить: "Вау! Класна тачка! Хочу таку ж!"

Ви можете відповісти йому: "І мови бути не може! У тебе вже є машина. До того ж у нас зовсім немає грошей."

Або ви йому скажете: "Тааак, класна! А поїхали на вихідні на море ..."

Тоді чому ви віддаєте перевагу варіанту категоричного "Ні! Ніколи! І ні за що на світі!" по відношенню до вашої власної дитини?

Батьки сприймають дитячі "я хочу" як вимоги і при цьому забувають про те, що вони самі навчили її цим словам: "ти хочеш ...?" Насправді дитина в 3 роки вивчає свою здатність до образного мислення, і це приносить їй задоволення. У її мозку розвивається візуальна асоціативна область: тільки її активація вже секретує ендогенні опіоїди!

Розмова

До того ж, коли малюк наполегливо повторює "я хочу", це не обов'язково означає, що він це хоче відразу ж, або навіть що він взагалі цього дійсно хоче! Він не тільки ще не зовсім розуміє особливості умовного способу і використовує дієслово "хотіти" замість багатьох інших слів, якими ще не володіє: "думати", "вважати", "представляти", "подумки бачити" .., він плутає " я хочу "/" я думаю про ... "" я дізнаюся "/" я вважаю "/" я люблю "/" це мені подобається "/" згоден ". Таким чином, "я хочу бутерброд" насправді може означати: "я думаю про бутерброди", "це бутерброд", "вчора я з'їв бутерброд" і т. д.

Так що ж робити, коли дитина 3 років говорить: "Я хочу!"? Найчастіше дитині потрібно всього лише визнання його права на бажання. Наші бажання визначають межі нашого почуття ідентичності. Дорослий скаже "я віддаю перевагу каві" або "я люблю чай", ідентифікуючи себе в залежності від свого вибору. Дитячі бажання або відмови таким же чином будуть брати участь у формуванні почуття ідентичності.

Ваша дитина в 3 роки не розрізняє бажання і намір? Ви повинні їй допомогти. Наприклад: "Ти маєш право хотіти перевернути на голову своєму братові пачку вівсянки, але ти не маєш права цього робити". Не забуваючи при цьому про прості інструкції: "Вівсянку потрібно насипати в тарілку".

 

Маленький тест для перевірки

У сумці лежать цукерки різних кольорів. Ви, будучи дорослою людиною, можете висловити свій намір: "Я візьму одну червону".

А дитина 3 років скаже: "Я хочу одну червону". Вона каже "я хочу" замість "я візьму", але також і замість "це червона цукерка" / "ось червона цукерка" / "ти бачиш червону цукерку" ... Навіть якщо з дворічного віку вона уже вміє говорити "я візьму" , "я хочу" і "я повинен взяти", то для неї це як і раніше будуть синоніми - інакше кажучи, вона не буде відрізняти всі ці словосполучення, що позначають дії, які відбуваються в найближчому майбутньому.

Приклад: Яке задоволення - пофантазувати разом про морозиво! Це задовольнить малюка, який явно більше цікавиться самим процесом уявного представлення образів, ніж вмістом (морозивом).

Маленька проблема: хоча від морозива у нас залишився тільки образ, тим не менш, він провокує фізіологічні реакції. Уявіть, що ви підносите до рота кусочок лимона ... Моментально виділяється слина. Так само і дитина в 3 роки уявляє собі морозиво ... Її смакові сосочки готуються відчути бажаний смак - з'являється слина. У малюка сформовано бажання морозива.

Вона сама не знає, чого вона хоче!

Хочу круасан

У дитини в голові два образи. Але є і принципово нова відмінність: тепер вона здатна пам'ятати, що у неї є вибір, який вона поки не робить. Вона уже знає про існування рогалика, навіть якщо вона і вибрала булочку. У неї в голові образ рогалика ... І вона його хоче! Інакше реальний і уявний світи змішаються - і це зіб'є малюка з пантелику!

"Мені необхідно, щоб ти мене направляв, щоб ти допомагав мені задіяти мій мозок. Я не хочу, щоб ти вибирав замість мене, оскільки я хочу бути собою. Я люблю вибирати, але мені потрібна твоя допомога ... Якщо ти завжди надаєш право вибору мені або чекаєш, щоб я зроблю остаточний і безповоротний вибір, то я почну турбуватися. Я ще занадто маленький, я не вмію вибирати! "

Батьки мають рацію: малюкові важко догодити - він завжди незадоволений! Навіть коли він зробив свій вибір, він все ще хоче те, що він не взяв. Так-так, він може плакати через те, що вибрав рогалик, але потім зрозумів, що він хотів булочку ...

Але це не через його кепський характер - це тільки непростий етап, який потрібно пережити як батькам, так і дітям. Заспокойтеся і дихайте глибше! І знайте, що він все одно повернеться до свого вибору, тому що це відповідає природному функціонуванню його мозку. Намагайтеся не доїсти до кінця ваш рогалик - залиште малюкові маленький шматочок!

2018-02-20 00:52:16
0
300

Коментарі:

Увага: HTML символи заборонені!

Рекомендовані статті

Прості ігри для тренування хапальних рухів

Прості ігри для тренування хапальних рухів

Тренування хапальний рухів Одне з найскладніших завдань для дитини до трьох років - навчитися брати дрібні предмети методом «пінцетного захоплення» - великим і вказівним пальцями. Спочатку малюк буде брати предмети усіма пальчиками відразу, потім пучкою, тобто трьома пальцями, а потім у нього виробиться вміння захоплювати «пінцетом». Поставте перед малюком декілька посильних завдань, виконуючи ..

2018-02-19 20:25:49
0
276
Прості ігри для розвитку: розвиваємо уміння співвідносити

Прості ігри для розвитку: розвиваємо уміння співвідносити

Розвиваємо дії, що співвідносять. Уміння співвіднести дві і більше частини одного або декількох предметів - робота, що вимагає особливої зосередженості і зусиль. Наступні заняття та ігри допоможуть малюкові удосконалити це вміння. Пірамідка - найпоширеніша гра для розвитку дій, що співвідносяться. Спочатку малюк вчиться знімати кільця з пірамідки, потім одягати їх на стрижень в будь-..

2018-02-19 22:11:34
0
226
Чим замінити телевізор, щоб зайняти дитину

Чим замінити телевізор, щоб зайняти дитину

Всі батьки потребують відпочинку і вільний час для виконання домашніх справ. Найпростіше в такі моменти включити для дитини комп'ютер або телевізор. Для того щоб діти не проводили перед телевізором занадто багато часу, пропонуємо 5 захоплюючих ігор, пов'язаних з домашніми справами. Ці ігри надовго займуть дитину і допоможуть їй набути нових навичок. 1. Переливання води з піали в піалу за допомо..

2018-02-19 23:40:18
0
297
Успішна дитина: вибираємо правильний підхід до виховання

Успішна дитина: вибираємо правильний підхід до виховання

Гарна, розумна, здорова і успішна дитина - це мрія всіх батьків. Поява в будинку малюка, змушує мам і тат задуматися над підходом до виховання, щоб виростити такого малюка. В інтернеті опубліковано багато різних правил і порад, здатних допомогти і направити на певні кроки та дії. При цьому варто пам'ятати, що всі діти різні. Значить підхід до виховання і розвитку дитини, повинен бути індивідуальни..

2018-02-20 10:11:30
0
338